5

scris de:
ioana

Brand & Blog

blog-cofee

Imi incep povestirile pe blog cu un studiu de caz referitor la crearea si utilizarea unui blog in strategia de comunicare a unei companii.

In ultima vreme, pentru majoritatea companiilor (fie ele vechi sau noui) care prezinta un minim interes pentru prezenta si imaginea in online este obligatoriu sa aiba si un blog. Nu doar un site de prezentare, ci si un blog.
Motivele pentru care blogurile, in general (personale – cele mai multe) au luat o asemenea amploare nu face obiectul postului de astazi si prefer sa il las spre dezbatere altora cu mai multa greutate in domeniu.

Dar de ce ii trebuie unei companii sa aiba blog? In primul rand pentru ca daca este o companie bazata pe know-how –ul oamenilor – acesta trebuie sa iasa la iveala, de preferat (pentru client) inainte ca acesta sa semneze contractul. Sa-i zicem o metoda de tangibilizare. In al doilea rand, un blog confera o fata “mai umana” a companiei. Incercam cu totii sa fugim de un limbaj de lemn…un blog (de companie ) asigura un cadru semiformal de exprimare. In al treilea rand, pentru ca, lumea este oarecum  satula de laude. Si cum un site “de prezentare” are scopul de a “lauda” – informatiile fiind subiective, un blog confera (de companie) confera ceva mai multa obiectivitate. Spun ceva mai multa, pentru ca de cele mai multe ori este supus unei cenzuri si este bine sa fie asa. De la caz la caz.  In al patrulea rand ajuta la optimizare (si aici las specialistii sa dea mai multe detalii). Si nu in ultimul rand (caci sunt convinsa ca se mai gasesc si alte randuri) creaza un spatiu de interactivitate cu clientii si partenerii, sustine si comunica valorile brandului .

Desi un instrument controversat  – sa ai un blog de companie este “in voga” si, pentru cei ce stiu, este si util.
Cand am inceput sa fac marketing pentru o companie de recrutare, obiectivele pe care mi le-am stabilit la momentul respectiv au fost sa creez notorietate si incredere in serviciile prestate si sa mentin o legatura cat mai stransa cu partenerii si mai ales cu candidatii. In general atunci cand am lucrat cu firme de servicii, in general astea au fost obiectivele.

Va dau in continuare un exemplu de blog usor atipic de companie: Blogul HrCoffee: un blog creat pentru o companie de consultanta in Resurse Umane (recunosc, imi este un domeniu drag), in scopul de a sustine valorile companiei: transparenta, interactivitate, experienta, abordare realista si implicare. Numele l-am legat de cafea pentru ca este principalul factor de socializare in business (sau al doilea dupa tigara ).  Atat alegerea numelui  cat si separarea relativa de numele companiei au facut parte din strategia de sustinere a brandului.  Am urmarit crearea unui spatiu de interactivitate informala, de familiaritate si de discutii, in principal, pe teme de HR. Am tinut cont ca “o cafea” este modul cel mai familiar si mai confortabil de a impartasi idei si de a sta la discutii. Pe de alta parte nu am vrut sa se faca o asociere directa intre companie si blog tocmai pentru a nu cenzura si a lasa loc de subiectivitate si implicarea cator mai multi oameni din domeniu.

Ideea blogului este sa arate ce fel de oameni sunt in companie si cum gandesc, sa reflecte atat know-how-ul cat si latura umana, sa informeze, sa interactioneze si sa se apropie de oameni.  Cu alte cuvinte sa explice ce  reprezinta de fapt domeniul asta vast si vag denumit Resurse Umane!

Pe langa “cafegii” constanti mai sunt si alti invitati la discutii si postari, cu stiluri diferite dar cu acelasi interes si pasiune pentru HR si comunicare!  Categoriile de posturi acopera practic tot ce tine de “viata la serviciu” si in afara lui. Exista atat subiecte motivationale si inspirationale cat si recomandari de petrecere a timpului liber.
HRCoffee a fost suportul pentru articolul castigator la concursul Business Edu – Life Experience din 2008!
In continuare sub egida HRCoffee vor mai avea loc si alte activitati orientate spre sustinerea ideii de interactivitate si colaborare. Crearea blogului a fost un prim pas dintr-o campanie mai ampla de comunicare orientata spre tangibilizare, incredere si interactivitate.

Pe langa continutul unui blog, conteaza foarte mult si designul. Degeaba e un blog bine scris daca aspectul visual este in contrdictie sau inspira altceva decat se vrea sa se transmita. In conceperea designului toate elementele trebuie sa formeze un cadru unitar pentru imaginea si mesajul transmis.

In strategia de comunicare a unei companii se pot face multe lucruri inteligente si eficiente cu ajutorul blogului, atata tip cat se stabilesc obiective concrete si  mentine coerenta mesajului si a campaniei de comunicare!

Comentarii

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.