5

scris de:
Ciprian

Hulu.com un “cap” peste Youtube.com

20.03.09

Hulu.com vs Youtube.com

Aseara,  navigand la relanti pe valurile linistite ale webului am dat peste o stire care m-a facut sa rad…
Si anume: cica Hulu.com ar fi devenit un generator mai bun de bani decat ar fi preferatul webului youtube.com

HaHa…cum asa?

Dupa ce am deschis browserul si am facut o comparatie intre cei doi detinatori de continut video,  imediat am putut trage o concluzie: Continutul performant atrage mai multe reclame. Din pacate, cand am vrut sa ma uit si eu la un filmulet,  m-a izbit in fata un mesaj ce mi-a lasat un gust amar: “Unfortunately this video is not available in your country” .unavailable

Pacat… era o metoda foarte ok de a vedea seriale (Family Guy, The Simpsons, Prison Break, Lost, Stargate, House MD) sau show-uri imediat dupa ce au fost lansate de producator, fara a mai apela la variante piratate. Clar ca Romania nu face parte din targetul lor.

Potrivit analistilor companiei de cercetare Screen Digest, Hulu atrage mult mai putini vizitatori pe luna decat YouTube (8,5 milioane comparativ cu 89,5 milioane), dar portalul a incasat anul trecut 49,8 mil. euro din reclame, avand un profit brut de 9,2 mil. euro. Prin contrast, YouTube a generat 87,5 mil. euro.

Analistii apreciaza ca veniturile Hulu vor urca la 134,3 mil. euro anul acesta, in timp ce YouTube va incasa o suma mai mica. Niciuna din cele doua companii nu a confirmat cifrele estimate de Screen Digest.

Avand in vedere noile incercari de a aborda publicitatea pe internet ale echipei Hulu, cum ar fi vizionarea reclamelor pe parcursul clipului, ca la TV, sau vizionarea unei reclame lungi la inceputul clipului video, sau chiar posibilitatea utilizatorului de a transa reclamele in functie de preferinta, este foarte probabil sa-i subclaseze pe cei de la youtube din punct de vedere al “portofelului” si al continutului, insa nu si al vizitatorilor.

Istoria Hulu.com suna in felul urmator: In 2007, dupa ce Google a cumparat Youtube, suparati probabil, cei de la NBC Universal si News Corp s-au decis sa construiasca impreuna propriul lor site video pe care l-au botezat (nu stiu daca dupa obiceiuri crestine) Hulu (dupa un cuvant chinezesc care inseamna “posesor de lucruri pretioase”.
Dupa “botez”, fondatorii s-au gandit sa caute oameni talentati si bineinteles ca au gasit un fost sef de divizie de la Amazon si un fost cercetator de la Microsoft, care sa se ocupe de dezvoltare. Cel din urma, care locuia la Beijing, si-a format o echipa de 8 oameni care au conceput codul in numai 2 luni, site-ul nascandu-se 4 luni mai tarziu. In prezent mare parte din programare are loc tot in Beijing unde echipa s-a marit la 30 de ingineri, restul intamplandu-se in Los Angeles.

Concluzia este urmatoarea: Youtube.com nu va mai detine monopolul in web, Google isi va da seama ca nu isi vor scoate banii investiti in cumpararea youtub-ului, iar Romania probabil nu va avea acces prea curand la hulu.com… Asa ca traiasca youtube.com! … si 1000 de ani pace!

Comentarii

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.